BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 15, 2011

LOVE TRUE STORY

"Selamat hari lahir sayang!" ucap Adam sambil menghadiahkan sebuah kotak kecil yang berbalut kemas kepada kekasih hatinya,Cinta Nur Balqis.Gadis yang sangat dicintainya."Terima kasih awak..emm..ape nie ek?? ucap Cinta sambil membelek-belek hadiah di tangannya."Boleh saya bukak sekarang??" tanya gadis itu dengan senyuman yang cukup bahagia! Anggukkan Adam membuatkan jemarinya pantas membuka balutan itu.Riak wajahnya berubah tatkala melihat isi kotak tersebut."Awak,nie....." ucapannya lantas dipintas Adam "ye sayang...nie cincin yang seperti kite janji tempoh hari..Ingat tak yang saya pernah tanya awak dulu,ape yang awak rase sesuai untuk kite?Awak cakap,cincinlah..awak boleh pakai,saya pun boleh pakai..kan adil..ingat sayang??? tanya Adam.Mata Cinta berkaca.Tidak disangka lelaki itu mengotakan kata-katanya tempoh hari."tapi awak,saya cume bergurau..saya tak sangka awak betol-betol lakukan."
                                                                          
"Saya tak akan pernah anggap awak bergurau.sebenarnya,saya sengaja tanya awak macam tu..sebab saya tak tahu nak bagi ape kat awak..lagipun,saya tak pernah bagi awak cincin kan? Dah la sayang....jangan nangis.. today is your birthday..don't spoilt it with your tears,dear." Adam memujuk kekasihnya yang hampir menitikkan manik-manik mutiara dari matanya.  
       
        Adam menyarungkan cincin yang diukir kemas namanya pada jari manis Cinta."Eh?? kenape name awak nie??"  tanya Cinta sebaik sahaja melihat cincin yang berada di jarinya itu diukir Adam . Lantas,Adam membalas "sebab.... Cinta ade kat sini.." sambil mengangkat tangan kirinya dan ketawa.Cincin berukir Cinta kemas berada di jari manisnya."Sayang pakai yang nama saya,saya pakai yang nama sayang supaya orang tahu,awak milik saya & saya milik awak!"  Ucap Adam sambil mencuit manja dagu Cinta."Ow...camtu ek?? Okay.. penjelasan diterima tanpa sebarang bantahan!" ucap Cinta bernada ala-ala hakim.Adam ketawa melihat gelagat kekasih hatinya itu.

      Petang itu,pantai itu menjadi saksi cinta mereka.Adam Muiz Haikal & Cinta Nur Balqis.Setelah sepetang mengambil angin di pantai,Adam menghantar Cinta pulang ke rumah.Setiba di perkarangan rumah Cinta, "Sayang,malam nie kite dinner same-same ek???"  Ajak Adam sambil mengeyitkan matanya."Awak...bukan saye tak nak pegi...tp saye letih la..ingat nak rehat je malam nie.." Cinta berbicara lembut supaya hati Adam tidak terguris.Adam tetap tidak mengalah.Dia terus memujuk kekasihnya itu agar setuju untuk makan malam bersamanya."please dear...i'm begging u..dinner please..Saye nak sangat dinner dengan awak malam nie.Mane la tahu..lepas nie tak boleh keluar dengan awak lagi..Please sayang..Saye dah tempah restaurant untuk kite malam nie.." pujuk Adam.Nak tak nak,Cinta terpaksa bersetuju untuk dinner bersama Cinta."Okaylah kalau macam tu..pick me at 8.30 p.m .."  Adam tersenyum puas.Dia berjaya memujuk kekasihnya itu.

    Cinta mengenakan blouse red pemberian Adam dan secalit gincu pada bibirnya supaya wajahnya tidak kelihatan lesu.Ketika berada di dalam kereta,"You look like an angel tonight.."  Adam mengeluarkan kata-kata tersebut apabila melihat Cinta hanya diam."Thanks dear..blouse nie awak yang bagi  dua minggu lepas..lupe ke??" Cinta mula bersuara."Oh! yeke?? tak perasan la..pandai saye pilih kan??"  Ucap Adam sambil menjeling ke arah Cinta dengan senyuman yang menawan."Yela encik Adam Muiz Haikal....encik memang pandai pilih blouse nie..cantik! tapi lagi cantik bila blouse nie dipakai oleh Bidadari Cinta nie.." Cinta membalas kata-kata pujaan hatinya itu.Mereka ketawa bersama-sama.

     "Okay Bidadariku,kite dah sampai.."  Adam berkata lantas memberhentikan keretanya di hadapan sebuah restoran di tepi tasik.suatu suasana yang cukup romantik! Mereka beriringan menuju ke restoran tersebut.Adam telah memilih meja makan yang menghadap ke arah tasik.Tempat letak kereta Adam juga boleh dilihat dari tempat makan mereka.Selepas waiter restoran itu mengambil order,Cinta mula perasan bahawa Adam tidak memakai cincin couple mereka."Awak,cincin mane???"  tanya Cinta sambil mengangkat keningnya."Eh? lupe.ade dalam kereta.saye tanggalkan kejap tadi.kejap ek? Saye nak pegi ambik cincin jap." Ucap Adam."Kalau ade dalam kereta takpe lah awak.tak payah pegi ambik lah.Lain kali pakai tau." Cinta menegah Adam pergi ke kereta untuk mengambil cincinnya."takpe lah sayang..kejap je.makanan pun tak sampai lagi..xde orang nak culik saya..awak pun boleh nampak saya dari sini okay?love u so much sayang.." Adam berbicara & menghadiahkan senyuman menawan kepada kekasih hatinya lalu pergi menuju ke kereta.         

      Cinta hanya memerhati Adam dari tempat makan mereka.Apabila Adam tiba di kereta,setelah dia memakai cincin couple nya,Adam melambai-lambai ke arah Cinta sambil tersenyum.Cinta membalas senyuman Adam apabila melihat cincin bersilau di jari Adam menandakan Adam telah memakai cincin tersebut.Ketika Adam melintas jalan menuju ke restoran, sebuah kereta telah meluncur laju lalu lalu merempuh Adam.Bukkkk!!!!!!!!!!!!  Sekujur tubuh milik Adam telah terbaring di atas jalan dengan berlumuran darah.Cinta yang melihat situasi tersebut bangkit lalu berlari mendapatkan Adam.Beberapa orang yang berada di restoran tersebut turut mengerumuni mereka.Salah seorang dari mereka telah menelefon pihak hospital.Cinta terus memeluk erat Adam yang ketika itu sudah separuh nafas! " Awak,bertahan awak..awak takkan ape-ape...bertahan sayang..jangan tinggalkan saye.awak da janji takkan tinggalkan saye.." airmata Cinta mengalir laju di pipi.Dia tidak dapat menahan lagi sebaknya apabila melihat Adam yang berlumuran darah."Cinta.... sa..saye...sayang..aaa..wakk saa...ngatt.simmm....pann..cin....cin.. ki..kite...baik-baik...." Adam menghabiskan ayatnya dengan tersekat-sekat menahan perit! "sayang...,jangan cakap macam tu..awak akan selamat.awak takkan tinggalkan saye.awak tetap kene pakai cincin tu.awak..jangan tinggalkan saye..awak akan selamat..bertahan  sayangg.." Cinta mengusap kepala Adam.Mereka berpegangan tangan sehinggalah Cinta berasa pegangan tangan Adam longgar.dan saat itu,Adam,kekasih hatinya,telah pergi untuk selama-lamanya.
   

2 comments:

Anggun Humaira said...

nice story , dear . made it or took it ??

~ faana rockz ~ said...

made + took = hehehehe :p
why dear ?